اگر جزو کسانی هستید که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، حتماً با بخش پربازدیدهای فیلم و عکس اینستاگرام یا همان اکسپلور (explore) آشنا هستید. همان علامت ذره بین پایین صفحه که برای جست و جو استفاده می‌شود. در این قسمت می‌توانید پست‌های پربازدید اینستاگرام را ببینید. ولی چطور کاری کنیم پست‌مان از اکسپلور اینستاگرام سر در بیاورد؟

قرار گرفتن فیلم و عکس‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارید در این صفحه یک مزیت ویژه محسوب می‌شود. اگر بتوانید فیلم اینستاگرام‌تان را در این جا نمایش دهید، به‌راحتی صدها و حتی هزارها بازدید، لایک، کامنت و فالوور در کوتاه‌ترین مدت ممکن به دست می‌آورید. با سلطان همراه باشید تا به راز رشد اکانت اینستاگرام به کمک اکسپلور پی ببرید.

هر کسب و کاری به دنبال شناخته شدن است. دیده شدن، بیشتر از اینکه به شانس احتیاج داشته باشد، به کمی تغییر نیازمند است. بخش اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش‌هایی‌ است که کمک زیادی به دیده شدن یک کسب‌و‌کار می‌کند. تب Explore یا همان بخش اکسپلور، یکی از بهترین راه‌هایی‌ست که می‌تواند فالوور و ترافیک زیادی را به سمت شما روانه کند و در نهایت، ورق را به نفع شما برگرداند.

در این مطلب، برایتان توضیح می‌دهیم چگونه محتواها برای نمایش در این صفحه انتخاب می‌شوند، چگونه می‌توانید با مخاطبانتان از این راه ارتباط برقرار کنید، چگونه نرخ تعامل کاربران (Engagement) صفحه‌ی خود را افزایش دهید و در نهایت، چشم‌انداز ارزشمندی به دست آورید. سپس با استفاده از ویژگی‌های آن، کسب و کار خودتان را بهتر معرفی کنید و بیشتر دیده شوید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند؛ جایی که می‌توان گفت صادقانه‌ترین مکان در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.

برای دسترسی به بخش Explore، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پایین صفحه چند آیکن می‌بینید. آیکنی که به شکل ذره‌بین است و بین دو آیکن خانه و علامت + قرار دارد، همان بخش اکسپلور اینستاگرام است.

چرا باید در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

به همان دلیلی که دارید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید باید به صورت استراتژیک شرایطی بوجود آورید که در اکسپلور هم دیده شوید. به علاوه اگر در اکسپلور دیده شوید لایک های بیشتری می‌گیرید و همزمان به کاربران و مشتریان بالفعل نشان می‌دهید که فعال هستید، به این ترتیب است که می‌توانید کالا یا خدمات خود را به افراد بیشتری بفروشید. همه این چیز‌ها با کمک اکسپلور ممکن است زیرا وقتی در صفحه اکسپلور قرار بگیرید در معرض دید هزاران کاربر هستید و این یعنی امکان فالو شدن بیشتر و معرفی بیشتر برند شما.

یک نکته دیگر هم درباره فواید دیده شدن در اکسپلور وجود دارد بر عکس تبلیغات در اینستاگرام، دیده شدن در اکسپلور در حالیکه هم فالوئر‌ها و لایک‌های بیشتری برای شما جمع می‌کند و رایگان نیز هست.

اگر اکانت خصوصی (private) دارید، باید آن را از حالت خصوصی خارج کنید

بسیاری از پیج ها و اکانت ها در حالت خصوصی یا پرایوت (private) قرار دارند. این چه ارتباطی با دیده شدن در بخش پر بازدیدها دارد؟ باید بدانید که پروفایل‌های خصوصی در بخش پربازدیدها (اکسپلور) به نمایش در نمی‌آیند. علتش هم واضح است. چون پست‌های پروفایل‌های خصوصی در واقع محافظت شده یا قفل هستند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را ببیند.

پس اولین کار این است که پروفایل را از حالت خصوصی خارج کنید و به حالت عمومی بر گردانید. برای این کار به پروفایل اینستاگرام بروید. بعد دکمه منو (menu) که بالای صفحه سمت راست قرار دارد را بزنید. گزینه تنظیمات (settings) را انتخاب کنید و در نهایت به تنظیمات حریم خصوصی (account privacy) بروید. حالا حالت خصوصی (privacy) که آبی رنگ است را تغییر دهید و خاموش کنید.

حواستان به زمان و روزی که پست اینستاگرام می‌گذارید باشد

کمی به قضیه فکر کنید. اگر نیمه شب یک پست بگذارید چقدر احتمال دارد که پستتان دیده شود؟! برای اینکه احتمال دیده شدن پست‌ها را افزایش دهید باید به زمان آن هم دقت کنید. وقتی پست بگذارید که فکر می‌کنید مردم سرشان را در گوشی‌هایشان کرده‌اند. مثلاً موقع ناهار یا زمان مدرسه و کار. معمولاً شب‌ها و بعد از ظهرها بهتر است.

الگوی انتخاب عکس‌ها و فیلم‌های اکسپلور اینستاگرام برای نمایش

اولین قدم برای پرده برداشتن از این راز این است که از الگوی انتخاب پست اینستاگرام سر در بیاوریم. اینستاگرام خودش گفته است که ویدیوها و عکس‌های پر بازدیدش، متناسب با استفاده هر کاربر از این اپلیکیشن انتخاب می‌شوند. یعنی اطلاعاتی که در این بخش برای شما نمایش داده می‌شود با افراد دیگر متفاوت است.

بعضی از ویدیوها و عکس‌های انتخاب شده مشابه همان پست‌هایی هستند که شما قبلاً برایشان کامنت گذاشته‌اید یا آن‌ها را لایک کرده‌اید. علاوه بر این پست‌ها، عکس و فیلم‌هایی که در بازدید زیادی در این مدت داشته‌اند نمایش داده می‌شوند. در واقع بیشتر محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام مربوط به پست‌های پربازدید هستند و به‌سختی می‌شود ردی از پست‌های مورد علاقه‌تان را در آن ببینید.

خوب شاید فکر کنید همه چیز خیلی ساده است! هر چقدر یک پست اینستاگرام بیشتر لایک و کامنت داشته باشد، طبیعتاً شانس بیشتری برای دیده شدن هم خواهد داشت. به‌طور کلی این مسئله درست است. ولی الگوی انتخاب اینستاگرام فقط این نیست. جزئیات و مسائل دیگری هم هستند که خوشبختانه اینستاگرام به آن‌ها توجه می‌کند.

تنها مشکلش این است که این الگو مرتباً تغییر می‌کند! یعنی شاید راه و روشی که برای محبوب شدن عکس اینستاگرام‌ تان پیدا کرده بودید مدتی بعد دیگر به کار نیاید. کاری که از دست شما بر می‌آید این است که نکاتی را رعایت کنید تا شانس دیده شانس انتخاب شدن عکس و فیلم اینستاگرام تان برای اکسپلور بیشتر شود.

وقتی بحث به محتوای نمایش داده شده در اکسپلور می‌رسد، داده‌ها حکم پادشاه را دارند. اینستاگرام سعی دارد محتوای نمایش داده برای هر کاربر مختص به خود او باشد. این اختصاصی‌سازی (یا همان شخصی‌سازی) به این شکل اتفاق می‌افتد که اینستاگرام پست‌های موجود در اکسپلور را بر اساس لایک‌ها و صفحاتی که فالوو می‌کنید، به نمایش می‌گذارد.

با اینکه الگوریتم انتخاب محتوا به طور دقیق برایمان مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد طبق قوانین زیر انتخاب می‌شوند:

  • محتوای نمایش داده شده بر اساس پست‌هایی است که کاربر قبلا با آن‌ها درگیر شده است.
  • محتوای نمایش داده شده، پست‌هایی هستند که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام جذب آن‌ها شده‌اند.
  • محتوای نمایش داده شده در اکسپلور، پست‌هایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر است.

با گذشت زمان، اینستاگرام الگوهای فعالیت کاربران را شناسایی کرد و از آن به بعد، محتواها را بر اساس آن الگوها نمایش می‌دهد. همچنین، اینستاگرام سعی کرد طرز کار اکانت‌های مشابه و چگونگی عملکرد آن‌ها را بررسی کند و فرض را بر نتایج بررسی‌هایش اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *