اگر به عنوان یک کاربر (نه مدیر کسب‌وکار!) در اینستاگرام عضو هستید، روزانه چندبار به اینستاگرام سر می‌زنید؟ اکثر کاربرها روزانه چندین ساعت را در اینستاگرام می‌گذرانند و در زمان بیکاری به سراغ آن می‌روند. بنابراین خیلی از مشتری‌های شما در اینستاگرام وجود دارند و باید با تولید محتوای خوب آن‌ها را تشویق به فالو کردن پیج خود کنید. چیزی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، محتوای یک صفحه است! هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بالا می‌رود و هنگامی که یک کاربر جدید پست‌های شما را می‌بیند،در صورت جذاب بودن قطعاً صفحه شما را فالو می‌کند. یک راه تضمینی برای داشتن یک پیج جذاب، این هست که گرافیک پست‌هایتان حرفه‌ای باشد. اما اگر شما یک گرافیست حرفه‌ای نیستید دوره آموزشی طراحی پست اینستاگرام را حتما ببینید. با دیدن این دوره می‌توانید خودتان به راحتی پست‌های جذاب تولید کنید.

 قبل از تبلیغ محصول، به کاربران محتوای کاربردی ارائه کنید

مطمئن باشید که هیچ کاربری دوست ندارد در یک صفحه تبلیغ ببیند مگر آن که تبلیغ متناسب با محتوا پیج و در کنار محتوای ارزشمند باشد! اگر شما هم به عنوان یک کاربر وارد صفحه‌ای شوید که محصولات یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنید و محتوای ارزشمندی ندارد، حتماً آن را آن‌فالو می‌کنید. پس شما باید محتوای ارزشمند ایجاد کنید تا کاربران بتوانند با شما تعامل برقرار کنند. هر چقدر کاربر بیشتر بتواند با شما تعامل برقرار کند، راحت‌تر اعتماد می‌کند. بعد از آن هم خیلی راحت می‌توانید محصولات یا خدمات خود را هم بفروشید. اگر قصد دارید محصولات یا خدمات خود را بیشتر بفروشید، ابتدا باید سعی کنید تعامل و ارتباط کاربران را افزایش دهید. برندسازی، افزایش تعامل و ارتباط، افزایش فروش و… همه وابسته به برندسازی و محتوای صفحه است که کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.

قانون مربع یا ۹ قسمت برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که به کمک آن می‌توانید یک محتوای بهینه تولید کنید:

  • از میان ۹ پست شما باید ۴ پست ارزشمند و مفید برای کاربران تولید کنید تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.
  • از میان ۹ پست باید ۳ پست برای ارتباط با کاربران باشد؛ مثلاً می‌توانید محتوای چالش‌برانگیز تولید کنید تا کاربران ارتباط بیشتری با صفحه برقرار کنند.
  • از میان ۹ پست می‌توانید ۲ پست خود را به تبلیغ خدمات یا محصولات خود بپردازید و به افزایش فروش کسب‌وکارتان کمک کنید.

با تولید محتوا در اینستاگرام به صورت بالا می‌توانید ارتباط بسیار خوبی با کاربران برقرار کنید، تعامل صفحه را افزایش دهید و فروش محصولات خود را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان حس نکند که تنها تبلیغ محصولات شما را می‌بینند و صفحه شما برای آن‌ها ارزشمند نیست؛ بلکه با این کار آن‌ها حس می‌کنند خدمات یا محصولات شما ابزاری بسیار عالی و مکمل پست‌هایتان است و فروش شما تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

یک نکته! شرکت‌هایی که خدمات یا محصولاتی به کاربران ارائه می‌کنند، باید به دنبال تولید محتوای ارزشمند باشند تا بتوانند اعتماد کاربران را جلب کنند! اعتماد کاربران در اینستاگرام مهم‌ترین مسئله است که با استفاده از آن می‌توانید فروش کسب‌وکارتان را متحول کنید. به دنبال ایده‌های خلاق در اینستاگرام باشید و از قانون مطرح شده در بالا استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصویر پست‌های خود را باکیفیت ایجاد کنید و کپشن جذابی برای آن بنویسید.

برای پست‌های ارزشمند خود برنامه‌ریزی کنید

همانطور که گفتیم، ۴ پست از میان ۹ پست شما باید کاملاً ارزشمند باشد؛ در واقع باید ارزشی را به مخاطبان شما منتقل کنند! مثلاً این ارزش می‌تواند ارائه یک نکته آموزشی به کاربران باشد یا حتی در مورد یکی از خدمات خود و اهمیت آن با کاربران صحبت کنید. بنابراین هر چیزی که بتواند به دانسته‌های کاربران اضافه کند، ارزشمند است! در ادامه به بررسی چند مورد از چیزهایی که با استفاده از آن می‌توانید پست‌های ارزشمند برای کاربران تولید کنید، می‌پردازیم.

تصاویر حرفه‌ای در اینستاگرام خود منتشر کنید

اکنون که شما قالب ۹ پست را یاد گرفته‌اید، باید به دنبال تولید محتوا در اینستاگرام باشید! تولید محتوای شما باید آن‌قدر حرفه‌ای باشد که بتوانید نظر کاربران را جلب کنید. داشتن تصاویر باکیفیت بسیار مهم است و نظرات کاربران را جلب می‌کند! اگر حوزه کسب‌وکارتان به گونه‌ای است که می‌توانید با عکاسی از چیزهای مختلف محتوا تولید کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این کار را انجام دهید. مثلاً گروه‌های معماری برای نمایش نمونه‌کار خود کافی است ساختمان‌های خود عکس بگیرند و در اینستاگرام نمایش دهند. اگر کسب‌وکار شما هم این چنین است، پیشنهاد می‌کنم نکته‌های زیر را با دقت بخوانید و هنگام تولید محتوا در اینستاگرام خود پیاده‌سازی کنید:

کپشن‌هایی بنویسید که کاربران را تبدیل به مشتریان کسب‌وکارتان کند

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پست هنگام تولید محتوا در اینستاگرام کپشن است. در واقع شما اطلاعاتی که نمی‌توانید در تصاویر به کاربران منتقل کنید، در بخش کپشن می‌توانید بنویسید. در بخش کپشن شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خود را به کاربران بدهید؛ مثلاً فرض کنید که می‌خواهید یکی از خدمات خود را به کاربران معرفی کنید! یک تصویر در اینستاگرام منتشر کنید و محتوای خود را که همان توضیحات خدمات شما است را در بخش کپشن در اختیار کاربران قرار دهید. ۳ نکته مهم برای نوشتن کپشن‌های جذاب وجود دارد که اگر بتوانید آن‌ها را رعایت کنید، نرخ تبدیل شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند! این ۳ نکته عبارتند از:

نکته اول) از داستان‌پردازی استفاده کنید!

کمی بالاتر به بررسی داستان گفتن برای کاربران پرداختیم اما مسئله مهم این است که شما بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در بخش کپشن‌ها سعی کنید داستان‌های واقعی برای کاربران تعریف کنید؛ مثلاً می‌توانید تجربیات خود را به شکل داستانی برای کاربران تعریف کنید. حتماً پیش آمده است که بخواهید خاطراتی را برای دوستان خود بگویید؛ دقت کرده‌اید که هنگام خاطره تعریف کردن برای دوستان خود چقدر وارد جزئیات می‌شوید؟ در اینستاگرام هم می‌توانید کپشن‌های خود را به صورت داستانی و به همراه جزئیات بیان کنید تا کاربران ارتباط بهتری با آن برقرار کنند. البته شخصیت کاربران، فرهنگ کسب‌وکار و خدمات خود را هم در هنگام داستان‌پردازی در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین نرخ تبدیل را برای کسب‌وکار خود تجربه کنید. اگر هنوز نمی‌دانید که داستان پردازی چه اهمیتی دارد و چرا باید از آن استفاده کرد، حتماً بخش قبلی را نخوانده‌اید! پیشنهاد می‌کنم کمی بالاتر کامل و بادقت بخوانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

با کاربران خود گفتگو کنید و ارتباط داشته باشید!

اگر به صفحات خبری سر بزنید، بسیاری از آن‌ها یک خبر را به صورت کاملاً رسمی و معمولاً می‌نویسند و تنها به عنوان و محتوای کلی اهمیت می‌دهند. بسیاری از کاربران هم تنها واکنش خشک و خالی به آن‌ها نشان می‌دهند! اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید که خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌کنید، باید توجه داشته باشید که هدف شما افزایش مشتریان و فروش است. بنابراین باید مشتریان را به چالش بیندازید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بهترین کار برای افزایش فروش ایجاد ارتباط با کاربران است؛ یعنی کاری کنید که کاربران بتوانند با پست‌های شما تعامل برقرار کنند. برای این کار می‌توانید یک تصویر جذاب تولید کنید و در بخش کپشن در مورد آن بنویسید.

 مسابقه‌های هیجانی در اینستاگرام برگزار کنید

مسابقه‌ها از بهترین محتواهایی هستند که شما می‌توانید روی آن حساب کنید. چرا؟ چون فالوورها عاشق رقابت و جایزه گرفتن هستند. برای این‌که به طور کامل با راه‌اندازی مسابقه در اینستاگرام آشنا شوید، حتما مقاله چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه بیندازیم را بخوانید.

۹- برای محتوای حرفه‌ای، هشتگ گذاری حرفه‌ای داشته باشید

اصلا بدون هشتگ گذاری محتوای شما دیده نمی‌شود. شرط اصلی دیده شدن در اکسپلور و سرچ افراد، داشتن هشتگ مناسب است. شاید فکر کنید نوشتن هشتگ کار راحتی‌ست. ولی شما باید برای هشتگ‌گذاری استراتژی داشته باشید. باید بدانید دقیقا چه هشتگی را به کار ببرید. اگر می‌خواهید در هشتگ گذاری حرفه‌ای شوید، حتما مقاله هشتگ در اینستاگرام را بخوانید.

نتیجه‌گیری

تولید محتوا در اینستاگرام مهم‌ترین عامل موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ است! حتی در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم کاربران به دنبال محتوای خوب هستند و اگر نتوانید این نیاز کاربران را برطرف کنید، شاید نتوانید محصول یا خدمات خود را به خوبی بفروشید. در این مقاله به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به گونه‌ای که بتوانید برندسازی کنید و محصولات خود را به خوبی بفروشید، پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *